Hopp til innhold

Personvernerklæring for privatkunder og kontaktpersoner

Denne personvernerklæringen gjelder for personopplysninger om privatkunder og kontaktpersoner som registreres hos TS Byggtjenester AS.

1. Privatkunder

eller for å gjennomføre tiltak på kundens anmodning før en avtaleinngåelse.
I tillegg til navn behandler vi alminnelige opplysninger, som adresse, telefonnummer og epostadresse. I enkelte tilfeller gjennomføres en kredittsjekk.
Behandlingen av opplysningene er knyttet til privatkunden som oppdragsgiver og ikke til personens privatliv. Vi lagrer opplysninger også for å dokumentere at vi har oppfylt forpliktelser etter lov og avtale, etter at de er oppfylt.
Det er frivillig for kontaktpersoner om de vil gi oss kontaktopplysninger, men som oftest er det en betingelse for å inngå avtale at vi mottar de opplysningene vi trenger.

Vi skal slette opplysninger om privatkunde når kundeforholdet er avsluttet. Kundeforholdet anses som opphørt når:

Opplysningene i forhold til overnevnte vil som hovedregel lagres i 5 år. Vi kan likevel lagre opplysningene for en lengre periode hvis vi mener det kan bli nødvendig med dokumentasjon av den kontakten vi har hatt med kunden. Dette i forbindelse med rettigheter eller forpliktelser i avtaleforholdet med privatkunden.

2. Kontaktpersoner hos proffkunder og leverandører

Vi behandler opplysninger om kontaktpersoner hos proffkunder og leverandører basert på interesseavveining. TS Byggtjenester AS har behov for å holde kontakt med disse for å følge opp tilbud, bestillinger og leveranser.
I tillegg til navn behandler vi alminnelige opplysninger, som arbeidsgiver, kontoradresse, telefonnummer og epostadresse. Omfanget av opplysningene er begrenset. Behandlingen av opplysningene er knyttet til personens arbeidsgiver og ikke til kontaktpersonens privatliv.

Vi lagrer og utleverer opplysninger der vi har en rettslig forpliktelse til det, for eksempel etter bokføringsloven og skatteforvaltningsloven, og der hvor byggesaken krever personopplysninger.
Det er frivillig for kontaktpersoner om de vil gi oss kontaktopplysninger, men av og til er det en betingelse for å inngå avtale at vi mottar de opplysningene vi trenger. Henter vi inn personopplysninger fra andre vil kilde som regel være kontaktpersonens arbeidsgiver.

TS Byggtjenester AS skal slette opplysningene når vi blir kjent med at kontaktpersonen har sluttet hos kunden/leverandøren, eller at disse har utpekt en ny kontaktperson. Det samme gjelder når leverandør- eller kundeforholdet er avsluttet. Vi kan allikevel lagre opplysninger hvis vi mener det kan bli nødvendig med dokumentasjon om den kontakten vi har hatt med kontaktpersonen, for eksempel for å dokumentere forhold rundt salg.

3. De registrertes rettigheter

Kontaktpersonen kan når som helst melde fra om endringer i sine kontaktopplysninger og be om at de redigeres eller slettes. Kontaktpersonen kan også når som helst be om å få innsyn i sine registrerte personopplysninger.

Behandlingsansvarlige og kontaktinformasjon

Behandlingsansvarlig er TS Byggtjenester AS (org. nr. 979 713 126).
Vår postadresse er Pb. 1117 Hillevåg, 4095 Stavanger .
Du kan også kontakte oss pr e-post; post@tsbygggtjenester.no eller telefon 51 58 55 95.
Dersom din henvendelse til behandlingsansvarlig ikke tas til følge, og du fremdeles mener at personopplysningene dine er behandlet på en måte som bryter med norske forskrifter, har du rett til å klage til en tilsynsmyndighet. Tilsynsmyndigheten i Norge er Datatilsynet, www.datatilsynet.no

Del denne siden med andre!

Share on FacebookShare on Twitter

Personvernerklæring